fredag den 27. december 2013

4 gamle søskende i Herning 2010

http://www.falkenvig.dk/upl/9091/100rsfdselsdag.pdf

Kære medlemmer i Vildbjerg Venstre.

Jeg har haft en fantastisk oplevelse i dag.
Jeg har lyst til at dele den med andre, og da Kirsten er på arbejde tillader jeg
mig, at lade det gå ud over jer.

Jeg har via mit job som 2. viceborgmester repræsenteret kommunen her til
formiddag ved en 100 års fødselsdag hos Edel på Nørregades Plejehjem.
Det var mit første besøg på Nørregades Plejehjem, som ikke virker
hypermoderne, med det kompenseres 100 % af et dedikeret personale, så
vidt som jeg nu kunne bedømme, på den korte tid jeg var der.

Tilbage til Edel, som er en frisk og dejlig pige med livsmod og livsglæde.
Eneste synlige handicap var en reduceret hørelse.

Men det, der gjorde oplevelsen fantastisk, var, at Edels 3 søskende også
boede på Nørregades Plejehjem.
Og at Edel var den yngste.
Storesøster Olga på 105 år rejste sig og holdt en fornem tale for fødselaren.
Jeg var dybt imponeret.
Og så påstår ”de”, at man er gammel, når man fylder 60 år!

P.S.
Husk at der er borgermøde i aften kl. 19.00 på centeret om Skolegrunden
m.m.
Husk at vi skal til Christiansborg den 28. oktober.

Med venlig hilsen

Kent Falkenvig

1 kommentar:

  1. Storesøster Olga må være følgende:

    http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/432890:Mennesker

    16. september 2011
    vForhenværende distriktsjordemoder, Olga Nielsen Klaustrup, Herning, er død, 106 år.

    Siden Olga Nielsen Klaustrup som ung pige havde arbejdet for en jordemoder i Tjæreborg ved Esbjerg, ønskede hun at blive jordemoder, og efter et enkelt mislykket forsøg lykkedes det i 1932 at blive optaget på Jordemoderskolen på Rigshospitalet i København. Som nyuddannet i 1934 blev hun privatpraktiserende jordemoder i Skjern, og i 1940 fik hun stillingen som distriktsjordemoder i Skjern.

    Den stilling bestred hun frem til en alder af 67 år, da hun gik på pension. På det tidspunkt havde hun hjulpet cirka 6000 børn til verden.

    Edel født 1910 lever stadig:

    Edel Kirstine Klaustrup
    97 12 42 10 Nørregade 9
    7400 Herning

    De to øvrige søstre er ikke endnu identificerede. Mest sandsynligt levede de fra 1906-2013 og 1908-2010

    SvarSlet