tirsdag den 13. januar 2015

Henry Olesen, Frederikshavn 1909 - 2015

 Henry OlesenFrederikshavn
 24.03.1909
-
12.01.2015

http://nordjyske.dk/nyheder/henry---retsbetjent-som-70-aarig/7cfe515f-3ad3-45ba-b2f7-8f4fe9222346/4/1513

 AF: CARL CHR. MADSEN BENT JAKOBSEN (FOTO) FREDERIKSHAVN@NORDJYSKE.DK

Henry - retsbetjent som 70-årig

I dag fylder Henry Olesen 100 år - men det er kun 15 år siden han gik på pension.

I dag er det præcis 100 år siden Henry Olesen blev født som søn af høkeren i Tårs.
Året var 1909 og selv om høkeren ikke måtte have samme varemængder som købmanden, så havde Henrys far nu en ganske pæn lagerbeholdning.
Der gik små 40 år inden han valgte at slå sig ned i Frederikshavn sammen med hustruen Ellen - altså for mere end tres år siden.
I dag er Henry Olesen enkemand og bor i en stor lejlighed på Ingeborgvej.
Selv om 100 år er en anseelig talstørrelse er det nu ikke mere end 15 år siden, Henry Olesen valgte at gå på pension.
Faktisk blev han statsansat blot seks måneder før han fyldte 70.
- Jeg havde jo haft mit eget taxafirma siden 1951, men da jeg nærmere mig 70 begyndte jeg at overveje at gå på pension.
Jeg blev opfordret til at tage arbejdet som retsbetjent i Dommergården hos dommer Tage Jensen - så selv om jeg var næsten 70, så blev jeg altså statsansat, fortæller Henry Olesen.
Og det blev han ved med til få måneder før sin 85 års fødselsdag.
- Jeg syntes det var et godt arbejde - og så har jeg jo arbejdet lige fra jeg som seksårig kom i tørvemosen under 1. verdenskrig, siger Henry Olesen.
Læs hele historien i dagbladet NORDJYSKE Stiftstidendes frederikshavnudgave tirsdag

http://www.kanalfrederikshavn.dk/vis/nyhed/150-deltog-i-indvielse-af-orangeri-paa-caspershus/

26.06.2013 | Af: Caspershus Henning Clausen

150 deltog i indvielse af orangeri på Caspershus


Institutionsleder Henning Clausen bød velkommen til beboere, pårørende, frivillige, personale, håndværkere og inviterede gæster. Alderspræsident blandt beboerne på Caspershus, Henry Olesen, klippede den røde snor og indviede således officielt orangeriet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar