onsdag den 8. januar 2014

Jens Sørensen, Løkken, Hjørring 1908 - 2013

http://www.e-pages.dk/loekkenfolkeblad/163/

Vor kære far, svigerfar, morfar og oldefar
fisker
JENS SØRENSEN
* 15. november 1908
er stille sovet ind den 17. november 2013
i sit hjem i Løkken
Ethel
Ingolf og Rita
Ib og Anita, Tanja, Simon
Helle og Jørgen, Jacob
Lisbeth og Oliver, Anna, Magnus, Naia
Marianne og Yvan, Anaëlle, Tristan
Lars og Nana, Isabella, Alexander
Begravelsen foregår fra Løkken Kirke
lørdag den 23. november kl. 11.00
hvorefter båren føres til Furreby Kirkegård

http://www.e-pages.dk/loekkenfolkeblad/165/

Et hav af år

OM JENS Sørensen, Løkken,
der døde for nylig 105 år
gammel, har Jytte Ledet
skrevet følgende:
Jens Sørensen
et hav af år.
105 år gammel - død i eget
hjem.
Jens Sørensen
var af en stærk slægt
Løkkens befolkning
er stærke og stride
og vejrbidte.
Der gik et hav af år,
rejsen var lang.
Jens fik ikke sankekort
til ting og sager,
han fik gavekort
til kundskab.
Jens spejdede efter land
og videre efter viden
og videnskab.
Jens var vejrbidt
og slank og stærk
som en en ung ”Gud”
Bag det vejrbidte og solbrændte
rullede tankevirksomhed.
I klitten
skabes sådanne skæbner
som Jens Sørensen.

2 kommentarer:

  1. Kære Ethel, jeg har idag læst om din far, jeg husker især når vi mødte din mor og far, ved faster Marie i Furreby, det er altid en svær tid når nogen falder bort.
    Jeg mistede min kone Helene, efter 62 år, i lørdags.
    Kærlig hilsen
    Leo, søn af Magda og Simoni, Vrensted

    SvarSlet
    Svar
    1. Min mailadresse er: helledie@stofanet.dk

      Slet